maanantai 5. syyskuuta 2016

Eka koulupÀivÀ vol. 2

Kuten oon kertonu tÀÀllĂ€pĂ€in maailmaa suunnitelmat muuttuu ja kaikkee tapahtuu. Viime perjantaina sain kuulla, ettĂ€ vaihtaisin luokkaa koulussa. MitÀÀn dramaattista tai huonoa ei tapahtunu vanhassa luokassani, mutta koulu pÀÀtti vaihtaa mut "aktiivisempaan", yhtenĂ€isempÀÀn ja avoimempaan luokkaan. TÀÀllĂ€ oon nelos luokalla jossa on -00 ja -01 syntyneitĂ€ oppilaita. Aikaisemmin olin 4*3 luokalla ja nyt 4*7 luokalla. 

TĂ€nÀÀn siis oli eka koulupĂ€ivĂ€ni uudessa luokassa. Aamulla koulun "koulun vĂ€lkkĂ€kellon painaja/papereiden hoitaja/oppilaiten asioiden hoitaja/ en tiiĂ€ mitĂ€ se oikeesti tekee" ihminen nĂ€ytti mulle missĂ€ on uus luokkani. JĂ€in sit siihen luokan lĂ€hellĂ€ olevaalle penkille oottelen ett tunti alkais. KĂ€ytĂ€vĂ€llĂ€ ei ollut paljoo ihmisii koska menin aikaseen tĂ€nÀÀn. Sit yhtĂ€kkii kuus tai seittemĂ€n mua vanhempaa tyttöö tuli puhunn mulle ja kyseleen kysymyksii. Ne kerto nimensĂ€ ja halus toivottaa mut tervetulleeks uuteen kouluun, koska nĂ€ki kun se kolun "oppilaiden asioiden hoitaja/en likeesti tiiĂ€ mikĂ€ sen nimi olis suomeks" mies ohjas mut uuteen luokkaan. En sit siinĂ€ tilanteessa viittiny sanoo ettĂ€ oon ollu koulussa jo 9 pĂ€ivÀÀ. 😊😂😂
Kun ne erittĂ€in mukavat vitos luokan tytöt meni luokkaansa. Mun uudet luokkalaiset tuli esittĂ€ytymÀÀn ja puhuun mukavii. SiinĂ€ ei sit keritty 5 min enempÀÀ puhuun ku ope tuli. Kun tunti alko menin luokkaan pÀÀpyörĂ€llĂ€ minne istua. Oppilaita vaan tuli ovesta sisÀÀn ja heitĂ€ on huomattavasti enemmĂ€n kun edellisessĂ€ luokassa. PĂ€ivĂ€ koostui tutustumisesta uusiin ihmisiin, nimien opettelua, itsestĂ€ni kertomista ja kaikki muita juttuja. Uusi luokkani vaikuttaa ihanalta ja siltĂ€ ettĂ€ he haluavat olla kavereitani. TĂ€nÀÀn ne piti mulle tutustumistunnin jossa kerroin Suomesta ja ne mulle Uruguaysta vĂ€hĂ€n. Ne oli tuonu herkkusii ja naposteltiin niitĂ€ samalla kun tutustuttiin. EnsimmĂ€isii kysymyksii joita sain uusilta luokkalaisilta oli: "Onks sulla sisaruksii tÀÀllĂ€?", "Miks valitsit Uruguayn?", "Onks sulla poikaystĂ€vÀÀ?" ja "Kuinka vanha oot?" LukujĂ€rjestykseni muuttu hieman  ja samoin liikkatunnitkin.  Joka pĂ€ivĂ€ alotan 7.45 ja koulun loppumisajat on samat 12.40 ja 13.30 mut eri pĂ€ivinĂ€ kun vanhassa luokassa. Isompi ero on liikkatuntien ajoissa jotka on myöhemmin kun edellisessĂ€ luokassa.