maanantai 12. syyskuuta 2016

Duraznoon tutustumista


Ystävyyksiä voi tehdä sosiaalisessa mediassa, varsinkin jos kieli tuottaa vaikeuksia. Toissapäivänä siis tapasin ihmisiä jotka olin nähnyt koulussa, olin tutustunut nopeasti yhtenä päivänä ja olivat naapurini kavereita. Sovimme Snapchatissä, että tapaisimme plazalla ja niin teimmekin. Host mama vei mut plazalle, autossa rupesin jännittään mutta se meni nopeesti ohi. Jotnkin se jännitys hävis ja menin ilosena plazalle.

Sovittiin plazalla tapaaminen 16.00 ja siitä sitten lähettiin yhessä jäätelökahvilaan. Siinä sit mietin mitä ottaa näin laktoosi ongelmaisena, onneks sieltä löyty sorbetti jäätelöö. Olin valmis maksaan omani kun olin saanu jätskini mut yks pojista tarjos mulle ja parille muulle. Jäätelökahvilassa juteltiin yleisistä asioita ja tutustuttiin lisää.

Sitten osa lähti, koska ei voinu olla pidempään, mä ja neljä muuta lähettiin kierteleen kaupunkii ja opin tunteen tärkeitä paikkoja nuorille tässä kaupungissa. Lähettiin jäätelökahvilasta käveleen vaan eikä oikeen suuntaa ollu päätetty. Päädyttin 7 nimisen klubin eteen jossa nuoret käy viikonloppusin tanssiin ja viettään aikaa, huomattiin et ovi oli auki ja pojat koputti oveen. Omistaja tuli avaan ja ne kysy saataisko me näyttää klubia tälle suomalaiselle vaihtarille. Omistaja päästi meijät sisään ja mulle näytettiin missä on bändien lava, vip alue, k-18 alue ja missä on dj. Koska ollaan kaikki alle 18 v. ei päästäis iltasin k-18 aluelle mut nyt päiväseltään kun klubi oli tyhjä ne halus ikuistaa sen hetken kun alaikäset on aikuisten alueella, luonnollisesti ottamalla kuvan snapchatiin. Klubin jälkeen mentiin avenidalle ja se olikin veden vallassa koska täällä on satanu paljon viime päivinä.

                                      

                                                       Avenida Winston Churchill

No siitäkin pitää ottaa kuvii ja ikuistaa hetki. Iltapäivän aikana kuulin niin paljon uusia sanoja että melki kaikki on jo hävinny mielestä. Avenidalta jatkettiin matkaa ja mulle esiteltiin muita paikkoja. Päädyttiin koululle ja siinä kohtaa monet oli jo lähteny jonkin syyn takia ja meitä oli pieni ryhmä jäljellä. Miltäköhän näyttää yksi eurooppalainen tyttö ja kolme lattari poikaa muille?😂😂 Mentiin siitä sit puistoon ja juteltiin paljon laidasta laitaan asioita. Sit rupes tuleen kylmä ja mentiin yhen kaverin asunnolle, se asuu pienkerrostalossa ja nillä on katto jonne pääsee tikkaita pitkin. Olin päättänyt ennen lähtöä olla spontaanimpi ja tehdä uusia asioita joten menimme katolle. Kiipeäminen oli hirveää mutta pääsin katolle ja näkymä oli upea, aurinko oli alkamassa laskeen ja taivas oli vaaleanpunainen. Katolla juttelimme lisää peloista ja matkustamisesta. Kuviakin tuli otettua. Sitten joskus 19.10 jälkeen päätin et nyt ois hyvä aika mennä kotiin, koska alko tuleen liian kylmä. Alas päin tuleminen oli pelottavaa kans mut selvisin hengissä ja kiipeeminen oli näkymän arvonen moninkertaisesti.