perjantai 13. tammikuuta 2017

Joulu 2016

Joulu Uruguayssa on erilainen. Joulu on perhejuhla, mutt ihmisillÀ ei oo hirveesti joulu periteitÀ. Joulukuusi pistetÀÀn pystyyn 8.12 ja kuuset on yleensÀ muovikuusia. Jouluaatto oli kuin mikÀ tahansa normaalipÀivÀ. Uitiin meijÀn uimaaltaassa siskojen ja vanhempien kaa.


Iltaa lÀhestymÀssÀ mentiin host isÀn veljelle viettÀÀn joulua ja syömÀÀn. KÀytiin myös host maman veljellÀ jouluna. Jouluna tutustuin mun host serkkuihin host isÀn puolelta, ne on tosi kivoi. Ei olla oltu niitten kaa niin paljoo tekemisissÀ. EnemmÀn host maman veljen perheen kaa. KÀvi kans ilmi et mun host setÀ host isÀn puolelta saattaa opettaa mulle biologiaa kun koulut taas alkaa. Jouluaatto meni hyvin ja koko host isÀn perhe kokoontu yhteen. Ruoka oli hyvÀÀ ja seura vielÀ parempaa. MeillÀ kÀvi joulupukki antaan lahjat mun siskoille. Kahentoista aikaan alko ilotulitukset.










Host serkut ja siskot💗



 Mentiin kotiin ja mun perhe meni nukkuun mĂ€ alotin baileen valmistautumisen. Uruguayssa juhlat/tanssit alkaa aamu 2-3 aikaan ja kestÀÀ 8-9 asti. Joskus 2 aikaan vaihtarikaveri tuli hakeen ja mentiin toiselle kaverille oottaan muita ja viettÀÀn aikaa kunnes mentĂ€is baileen. Baileen pÀÀstiin puol neljĂ€n aikaan. Ja baile oli keskellĂ€ peltoo jonne oli rakennettu, katos ja lava esiintyjille. Bailessa oltiin kaveriporukalla ja vietettiin tosi kivaa aikaa. Musiikkina soi reggaeton ja cumbia. TĂ€ssĂ€ vaiheessa vuotta osaan jo laulaa monien top laulujen sanat. Kaikille annettiin tonttulakit bailessa.







TĂ€ltĂ€ nĂ€ytti valtatie kun ihmiset lĂ€hti kĂ€veleen kotiin pĂ€in aamu kasilta. 
TÀltÀ nÀytti mun Joulu 2016